Tuesday, September 1, 2009

tepislah kealpaan diri dengan doa

Alhamdulillah setelah bersabung dengan ujian sakit diberikan. kini aku sihat teruskan sisa kehidupan.

Malangnya tak indah permulaan hari, kelmarin dilema aku singgah menyapa. Akhir sekali aku mungkin membuat keputusan yang benar. Pilihan berkhidmat untuk anak bangsa dan agama atau pilihan kelemahan yang melalang dalam diri. Akhirnya aku pilih satu.

Banyak kesilapan dan kesukaran yang aku cuba putuskan. Banyak kealpaan yang aku cuba hadapi. Akhir sekali jawapan yang pahit jua aku dapati. Moga Tuhan tidak putus-putus melimpahkan rahmat dan rezeki kepada kita semua.

Jika option yang melimpah ruah..selalulah mengadu padaNya..istikharah benar-benar datang dalam hati.


Daripada 'Adiy bin Hatim r.a., katanya, Rasulullah s.a.w. bersabda:

"Takutlah engkau semua kepada neraka, sekalipun dengan jalan bersedekah dengan potongan kurma, maka barangsiapa yang tidak dapat menemukan itu, maka hendaklah bersedekah dengan mengucapkan perkataan yang baik."

(Muttafaq 'alaih)

No comments:

Post a Comment