Monday, July 13, 2009




“bukan itu masalah terbesar dinegara kita ni shekh..masalah wahabi masalah zikir selepas solat masalah talkin dan semua masalah khilaf kecil-kecilan yang kita sibuk gaduh-gaduh bukan isu besar yang patut kita ‘perangi’..orang kita sibuk menolak benda-benda kecil tapi menerima kerosakan besar..kerosakan sekularisma..”ulas guruku.

Itulah kata-kata yang menjadi benteng aku dan sahabat-sahabat lain apabila disogokkan dunia penuh menipu ini. Mana tidaknya, orang besar negara kita berhempas pulas menegakkan benang yang basah, menidakkan pengkritik, malah ada yang sanggup menidakkan kata-kata waris para nabi.

Esok adalah hari bermakna untuk penduduk Manek Urai, mereka akan mejalankan amanah memilih pemimpin yang benar-benar layak memimpin mereka. Bukannya setakat di dunia hendak dipimpin malah di akhirat. Berbohonglah jika ada yang berbahas semua di dunia cukup di dunia, akhirat lain cerita. Khianat! Kata-kata itu cukup menolak ajaran baginda SAW, lelah nabi menegakkan negara bersama Islam bukannya sekadar kata-kata, malah telah diakui oleh para sejarawan. Janganlah kerana hendak senang di dunia, sanggup menjual agama dengan nilai sedikit.

Berdoalah semoga hikmah pemergian Pak Su Weil membawa kebangkitan kepada rakyat di Manek Urai. Insya Allah jika diberi mandat oleh rakyat di sana, Abe Uji akan meneruskan sisa-sisa perjuangan Allahyarham Pak Su Weil InsyaAllah. Jika tidak menang pun di sana, Abe Uji akan dijulang kerana berani kerana benar dan ganjarannya terserah pada Allah. Itulah kekuatan pejuang Islam.

Bukannya aku hendak memihak sebelah pihak (PAS) sahaja, sesiapa pun akan tahu jua . Jika mereka memenangi pilihan raya sekalipun, lantas jika kebenaran yang hendak dijulang akhirnya mereka-mereka(calon BN) ini yang ada kebenaran dalam hatinya tersungkur akibat durja kuasa-kuasa jahat lain dalam puak sekularisma ini yang tidak mahukan haq. Jika sahabat kita sebelah sana (BN) hendak membangunkan Manek Urai dengan Islam. Amat digalakkan, dan contohilah seperti perjuangan Islam yang dibawa nabi. Jika penamatnya hanya penyingkiran dalam parti maka lakukan kerna itu akan dipandang tinggi hingga ke akhir hayat.

Apa-apa pun yang berlaku hanya Allah sahaja yang tahu keputusannya esok. Ayuh kedua-dua calon Abe Uji dan Tuan Aziz Tuan Mat, bergerak kerna Islam!!Takbir!

No comments:

Post a Comment