Sunday, July 12, 2009

lembaran kehidupan bermula





assalamualaikum warahmatullah..

salam perkenalan kepada sahabat-sahabat yang tak dikenali..salam ukhwah juga untuk sahabat-sahabat perjuangan. moga sukses sentiasa.rasanya sudah lama aku tidak menjenguk blog ini. maaf kepada sahabat yang tertanya-tanya ke mana aku menghilang. setelah tamat pengajian prasiswazah di ukm seawal Mac 2009, aku terus memikirkan matlamat seterusnya setelah bergelar mantan mahasiswa ukm (rujuk pada post 'terakhir dariku sebagai seorang mahasiswa'). alhamdulillah aku dimudahkan untuk melengkapkan objektif aku dan matlamat sejak aku di matrikulasi lagi untuk bertemu dan menuntut ilmu dengan guruku di pondok Baitul Qura, Sg Udang Melaka.aku dan sahabat daurah yang lain disana berada lebih kurang 2 minggu. moga guruku, ustaz Hj. Zulkifli Hj Ismail dan keluarganya sentiasa dirahmati Allah dan diberikan nikmat kesihatan meneruskan jalan-jalan dakwah. syukur dan terima kasih pada guruku kerna banyak nasihat dan pedoman, yang disampaikan untuk menjadi muslim.serta sempat mempelajari kitab-kitab yang disyorkan.

kini aku berada di UKM semula untuk menyambung semula pembelajaran ilmu dalam bidang ketika prasiswazah. mungkin lebih mencabar daripada ketika aku bergelar prasiswazah dahulu. doa sahabat-sahabat amat aku hargai. moga umat Islam berjaya. amin.

salam baitul qura dan sahabat-sahabat pondokku disana...

No comments:

Post a Comment