Sunday, March 22, 2009

cubaan halus musnahkan semangat rakyat Palestin


Ahad, 22/03/2009- Petugas intelektual Israel di Tulkarem dilaporkan berusaha menarik minat remaja Palestin untuk menjadi agen dengan dorongan pendapatan lumayan. Tulkarem terletak di utara Tebing Barat.

Para penduduk Bandar melaporkan kepada PIC wartawan yang mana kempen itu mensasarkan remaja Palestin dalam lingkungan umur 16-20 tahun. Mereka diminta untuk memberikan maklumat kepada petugas intelek terbabit di pejabat pusat Tulkarem yang mana mereka perlu berjumpa sendiri dengan petugas yang membuat tawaran.

Mereka menjangkakan para intelek Israel tersebut telah membuat pemberitahuan secara personal dan tidak menyerahkan urusan tersebut kepada sesiapa sahaja malah akan kembali semula berkaitan hal tersebut jika mereka tiada di rumah.

Seorang remaja yang pernah terbabit mengatakan bahawa intelek Israel itu pernah membuat urusan secara personal dengannya dan apabila dia pergi ke sana dia telah menerima tawaran kerja, dan mengatakan padanya bahawa orang ramai sangat berminat dan sedar ia adalah bertujuan untuk pertumpahan darah secara hemat.

Dia memperingatkan para remaja akan lemah dengan godaan pujukan tersebut dan meminta masyarakat membanteras fenomena tersebut.

Sumber:- http://www.palestine-info.co.uk/en/

No comments:

Post a Comment